Často kladené dotazy

Máte-li dotaz k našim službám, zkuste najít odpověď přímo zde. Budete-li mít ještě jiný dotaz, rádi Vám pomůžeme přes chat na webu, emailem nebo telefonicky.

Jak dlouho trvá převod?

Převod obvykle trvá od jednoho do čtyř týdnů. V případě problémů se záznamem (např. poškozený záznam či samotný nosič) se může celý proces prodloužit.

Nabízíte přednostní expresní zpracování?

Ano, celý proces je možné zpracovat přednostně zpravidla do několika dní nebo i hodin. Hotový záznam je možné doručit elektronicky ihned po dokončení.

Volbu expresního zpracování je třeba zvolit v objednávkovém formuláři.

Mohu si vybrat jen určité části k převodu?

Ano, je to možné. Stačí v objednávce nebo v příloze zásilky blíže specifikovat, jaké části chcete či nechcete převést. Můžete je specifikovat obsahově (např. převést pouze oslavu 50. narozenin, převést Vánoce) nebo časově (např. převést pouze prvních 20 minut).

Pokud se v záznamu objeví nějaký záznam z TV (např. seriál, film, pořad), o který zjevně nemá zákazník zájem, automaticky jej nepřevádíme, pakliže není domluveno jinak.

Neznám délku záznamu, mohu přesto objednat převod?

Ano, samozřejmě můžete. Přesnou délku záznamu na jednotlivých nosičích nezná naprostá většina zákazníků, a proto ji před převodem nepotřebujeme zjišťovat. V objednávkovém formuláři se vyplňuje pouze počet nosičů na kusy, nikoli jejich délka. Téměř nikdo ze zákazníků už ani nemá možnost délku záznamu předem zjistit, jelikož již nevlastní funkční přehrávač pro konkrétní nosič.

Netuším, jaký záznam se na kazetách nachází. Můžete vybrat pouze záznamy osobního charakteru?

Ano, můžete nám poslat i kazety a nosiče, o kterých nemáte žádné informace. Zjistíme obsah záznamu a pokud se na některých kazetách bude nacházet jakýkoli rodinný a osobní záznam, převedeme pouze ten a ostatní nosiče necháme bez převodu.

Nemusíte tak mít strach, že bychom Vám převedli hodiny TV seriálů, sportovních zápasů či béčkových filmů.

Vrátíte mi původní nosiče po skončení převodu?

Ano, původní nosiče se zákazníkům vracejí.

Jsme však také schopni zajistit jejich ekologickou recyklaci v případě, kdy zákazník již nechce původní nosiče vracet zpět. V takovém případě nám musí zákazník po přijetí zpracovaného záznamu doručit písemný souhlas s recyklací nosičů. Tato služba je zcela zdarma.

Umíte převést i poškozený nosič - přetržená páska, prasklá kazeta, plíseň?

Ano, dokonce i velmi poškozené nosiče umíme převést. Máme letité zkušenosti i s kazetami po požárech a povodních, které jiné firmy k převodu běžně odmítají.

Před převodem kazety opravíme, pásku slepíme a vyčistíme. V drtivé většině případů se poškození na samotném záznamu nijak neprojeví.

Jaké zvukové audio nosiče převádíte?

Rádi Vám převedeme všechny zvukové nosiče, které se běžně používaly:

  • Magnetofonové MC audiokazety
  • Gramofonové desky všech typů (vinylové, šelakové), velikostí a otáček rychlostí
  • Magnetofonové pásky všech rychlostí a počtu stop
  • MiniDisky
  • Mikrokazety

Více podrobných informací o podporovaných nosičích najdete zde

Je možné zvukový záznam vyčistit?

Ano, audio záznam lze vyčistit a restaurovat – odstranit šum a praskání, optimalizovat hlasitost, převrátit, upravit rychlost či vyvážení kanálů.

Na co ukládáte audio záznam?

Záznam můžeme uložit na:

  • CD
  • Archivační CD s prodlouženou dobou životnosti dat
  • Externí USB flash disk ve formátu MP3 souborů (případně v jiném formátu)
  • Webový server ve formátu MP3 souborů ke stažení po Internetu

Všechny možnosti lze libovolně kombinovat a zvolit tak i více variant

Jaké video nosiče převádíte?

Rádi Vám převedeme všechny obrazové nosiče, které se běžně používaly:

  • VHS kazety včetně pokročilejších S-VHS
  • VHS-C menší kazety včetně pokročilejších S-VHS-C
  • Video8 / Hi8 / Digital8 / MiniDV kazety určené do videokamer
  • 8mm kotoučové filmy

Více podrobných informací o podporovaných nosičích najdete zde

Je možné video záznam vyčistit?

Ano, video záznam lze vyčistit a restaurovat. U zvuku umíme odstranit šum a praskání, optimalizovat hlasitost, převrátit, upravit rychlost či vyvážení kanálů. Obraz lze stabilizovat, eliminovat zrnění, upravit vyvážení barev a odstranit prázdné či poškozené části.

Na co ukládáte video záznam?

Záznam můžeme uložit na:

  • DVD
  • Archivační DVD s prodlouženou dobou životnosti dat
  • DataTresorDisk DVD s životností dat 160 let
  • Externí USB flash disk ve formátu AVI/MPG souborů (případně v jiném formátu)
  • Webový server ve formátu AVI/MPG souborů ke stažení po Internetu

Všechny možnosti lze libovolně kombinovat a zvolit tak i více variant

Jak velkou kapacitu externího flash disku zvolit?

Každá hodina video záznamu zabere asi 4GB dat. Flash disk můžete dodat buďto svůj nebo jsme schopni obstarat nový v patřičné kapacitě.

Jaká je kapacita DVD nosičů?

Na 1 nosič DVD lze uložit maximálně 2 hodiny video záznamu ve standardním VIDEO_TS formátu nebo případně 4,7 GB dat.

Jak nosiče před odesláním zabalit?

Aby se nosiče při přepravě Vaše cenné nosiče nepoškodily, je třeba je důkladně zabalit. Doporučujeme použít dostatečně velkou krabici nebo bezpečnostní bublinkovou obálku a volný prostor ještě vyplnit. Nevhodné jsou obyčejné papírové obálky či volně ložené kazety.

Ať už budete kazety posílat poštovním přepravcem nebo přes pobočku, vždy se musí jednat o celistvou zásilku nikoli volnou sadu kazet.

Jak za převod zaplatím?

Za převod nosičů se vždy platí až po jeho dokončení. V objednávce si můžete zvolit, zda zaplatíte převodem na bankovní účet, dobírkou přepravci nebo v hotovosti při osobním vyzvednutí na pobočce.

Skenujete diapozitivy a fotografie?

Ano, i tomuto se po léta věnujeme. Všechny informace o skenování fotografií najdete na našem partnerském webu www.skenovanifotek.cz

Jak na to?

  • 1. Nejprve vyplňte objednávku

    Nosiče nelze bez vystavení objednávky převést. Toto platí nejen pro doručení poštou, ale i pro osobní předání. Ve formuláři se volí veškeré parametry převodu, způsob podání a doručení a forma platby za převod.

    Objednat převod

  • 2. Přidělené číslo objednávky přiložte
    k nosičům

    Číslo může být vytisknuté anebo jen ručně napsané na dostatečně velkém papíře. Podle tohoto čísla pak objednávku rozeznáme a zpracujeme podle vyplněného formuláře.

  • 3. Vše dobře zabalte

    Dopučujeme nepoškozenou krabici, pevnou obálku nebo podobný obal, aby při přepravě nedošlo k žádné újmě nosičů.

  • 4. Celou zásilku nám
    co nejdříve doručte

    Poštou

    Odešlete zásilku na naši adresu.

    Přepravcem PPL

    Stačí jen vše důkladně zabalit, přepravce Vás zkontaktuje sám a celou zásilku si odveze přímo z Vaší adresy.

    Osobně na pobočku

    Můžete využít sítě poboček a zabalené nosiče přinést na jednu z nich, seznam všech poboček najdete v sekci Kontakty. Vždy je však třeba mít předem vyplněnou objednávku, kde si zvolíte Vaši nejbližší pobočku.
    Objednat převod

  • 5. Vyčkejte na zpracování záznamu

    Tento průběh trvá obvykle 1 až 4 týdny podle rozsahu objednávky a aktuálního vytížení, u objednávek menšího rozsahu lze po dohodě provést expresní převod přednostně za poplatek.
    O celém průběhu objednávky a o jejím dokončení budete vždy informováni emailem.

  • 6. Užijte si převedené vzpomínky

    Po dokončení převodu dopravíme zpracovanou zásilku k Vám.

    Poštou

    zásilku Vám odešleme poštou, cenu za převod uhradíte dobírkou nebo bankovním převodem.

    Přepravcem PPL

    zásilku odešleme přes PPL na dobírku nebo po přijetí platby bankovním převodem.

    Osobně na pobočce

    zásilku si vyzvednete osobně na jedné z našich poboček a cenu zaplatíte v hotovosti.

Napište nám