Často kladené dotazy

Často kladené dotazy

Máte-li dotaz k našim službám, zkuste najít odpověď přímo zde. Budete-li mít ještě jiný dotaz, rádi Vám pomůžeme přes chat na webu, emailem nebo telefonicky.

Jak dlouho trvá převod?

Převod obvykle trvá od jednoho do čtyř týdnů. V případě problémů se záznamem (např. poškozený záznam či samotný nosič) se může celý proces prodloužit. Doba dodání se rovněž může prodloužit v období před Vánočními svátky.

Nabízíte přednostní expresní zpracování?

Ano, celý proces je možné zpracovat přednostně zpravidla do několika dní nebo i hodin. Hotový záznam je možné doručit elektronicky ihned po dokončení.

Volbu expresního zpracování je třeba zvolit v objednávkovém formuláři.

Na objednávky v expresním režimu zpracování se nevztahují žádné slevové akce a kódy. Tato zvýhodnění lze využít pouze na objednávky ve standardním režimu.

Cena za expresní zpracování je +50% z konečné ceny převodu, ale v případě vysokých časových požadavků zákazníka se může zvýšit až na +100% z konečné ceny převodu.

Mohu si vybrat jen určité části k převodu?

Ano, je to možné. Stačí v objednávce nebo v příloze zásilky blíže specifikovat, jaké části chcete či nechcete převést. Můžete je specifikovat obsahově (např. převést pouze oslavu 50. narozenin, převést Vánoce) nebo časově (např. převést pouze prvních 20 minut).

Pokud se v záznamu objeví nějaký záznam z TV (např. seriál, film, pořad), o který zjevně nemá zákazník zájem, automaticky jej nepřevádíme, pakliže není domluveno jinak.

Neznám délku záznamu, mohu přesto objednat převod?

Ano, samozřejmě můžete. Přesnou délku záznamu na jednotlivých nosičích nezná naprostá většina zákazníků, a proto ji před převodem nepotřebujeme zjišťovat. V objednávkovém formuláři se vyplňuje pouze počet nosičů na kusy, nikoli jejich délka. Téměř nikdo ze zákazníků už ani nemá možnost délku záznamu předem zjistit, jelikož již nevlastní funkční přehrávač pro konkrétní nosič.

Netuším, jaký záznam se na kazetách nachází. Můžete vybrat pouze záznamy osobního charakteru?

Ano, můžete nám poslat i kazety a nosiče, o kterých nemáte žádné informace. Zjistíme obsah záznamu a pokud se na některých kazetách bude nacházet jakýkoli rodinný a osobní záznam, převedeme pouze ten a ostatní nosiče necháme bez převodu.

Nemusíte tak mít strach, že bychom Vám převedli hodiny TV seriálů, sportovních zápasů či béčkových filmů.

Provádíte i sestřih záznamu?

Jsme schopni vybrat z kazet čistě rodinné či osobní záznamy a vystřihnout prázdné části a případně nerelevantní záznamy z TV (filmy, seriály atd.). Nemusíte mít tedy obavu, že byste od nás dostali kromě osobních nahrávek také hodiny TV seriálů, sportovních zápasů či béčkových filmů.

Sestřih nebo zkrácení ze samotných osobních či rodinných nahrávek však nejsme schopni bez předešlých přesných instrukcí zákazníka provést, když například osoby, okolnosti a události na něm zobrazené vidíme poprvé a logicky nemůžeme odhadnout, jaká část v záznamu je pro zákazníka nedůležitá, a tedy k vystřihnutí.

V takovém případě je ovšem možná varianta dvou verzí převodu.
V první verzi převedeme zákazníkovi veškerý relevantní záznam (samozřejmě bez TV záznamů a prázdných částí) bez úprav a střihu. Zákazník si doma v klidu záznam prohlédne v digitalizované podobě a sepíše nám instrukce či minutáž, odkud kam chce jednotlivé scény vystřihnout. Záznam mezitím zůstává u nás v paměti. Všechny instrukce nám pak zákazník v dohledné době pošle třeba jen elektronicky a my pak podle nich vytvoříme druhou finální verzi záznamu již dle konkrétní představy zákazníka.
Výhoda varianty dvou verzí je ta, že samotný převod se hradí pouze jednou, protože záznam se také fakticky převádí jen jedenkrát a poté zůstává v našem úložišti až do zpracování druhé verze.

Mohu dodat vlastní USB disk k uložení převedeného záznamu?

Samozřejmě můžete, ale nemusíte. Pokud máte k dispozici dostatečně kapacitní USB flash disk nebo externí disk, určitě jej můžete do zásilky přiložit. Veškerý převedený záznam pak uložíme na něj.

Jsme však schopni dodat nový USB flash disk nebo po domluvě i velkokapacitní USB externí disk v patřičné kapacitě.

Způsob uložení záznamu se vždy volí přímo v objednávkovém formuláři.

Můžete záznam uložit na nový USB flash disk?

Ano, jistě. Vlastní USB flash disk není nutné dodávat. Převedený záznam Vám rádi uložíme na nový námi ověřený a naformátovaný flash disk v patřičné kapacitě.

V případě zájmu můžeme rovněž záznam uložit na více kopií USB flash disků nebo například různé části záznamu uložit na různé flash disky dle Vašeho přání.

Vrátíte mi původní nosiče po skončení převodu?

Ano, původní nosiče se zákazníkům vracejí.

Jsme však také schopni zajistit jejich ekologickou recyklaci v případě, kdy zákazník již nechce původní nosiče vracet zpět. V takovém případě nám musí zákazník po přijetí zpracovaného záznamu doručit písemný souhlas s recyklací nosičů. Tato služba je zcela zdarma.

Jak probíhá předání přes webové úložiště?

Převedený záznam uložíme na webové úložiště Úschovna.cz, odkud si jej zákazník (případně další zájemci, kterým zákazník pošle odkaz pro stažení) poté může po dobu 14 dní stáhnout, buďto celý balík souborů nebo jednotlivě po souborech. Po této lhůtě se záznam z webového serveru smaže a nelze jej již stáhnout ani obnovit. Jedná se tedy pouze o krátkodobé úložiště záznam pro účel jeho distribuce k zákazníkovi, nikoli o dlouhodobou archivaci dat.

Jak dlouho u vás zůstává převedený záznam uložený?

Po kompletním zpracování objednávky zůstává převedený záznam uložený na našich serverech po dobu alespoň jednoho měsíce pro potřeby případných dalších úprav záznamů, vytvoření dodatečných kopií nebo v případě jakýchkoli problémů během přepravy fyzické zásilky zákazníkovi. Po uplynutí této doby se zpracovaný záznam automaticky odstraní.

Po dohodě se zákazníkem se lze dohodnout na dřívějším odstranění záznamů, jakmile nám potvrdí jejich přijetí.

Umíte převést i poškozený nosič - přetržená páska, prasklá kazeta, plíseň?

Ano, dokonce i velmi poškozené nosiče umíme převést. Máme letité zkušenosti i s kazetami po požárech a povodních, které jiné firmy k převodu běžně odmítají.

Před převodem kazety opravíme, pásku slepíme a vyčistíme. V drtivé většině případů se poškození na samotném záznamu nijak neprojeví.

Umíte i opačný převod tedy z digitálního nosiče na analogový?

Ano, i takový převod jsme schopni provést.

Záznam v digitální podobě nám navíc stačí doručit pouze elektronicky přes internet (např. Úschovna.cz). Nové audio a video kazety k uložení máme vždy dostupné v dostatečném množství.

O ceně opačného převodu se informujte pomocí kontaktního formuláře.

Jaké zvukové audio nosiče převádíte?

Rádi Vám převedeme všechny zvukové nosiče, které se běžně používaly:

  • Magnetofonové MC audiokazety
  • Gramofonové desky všech typů (vinylové, šelakové), velikostí a otáček rychlostí
  • Magnetofonové pásky všech rychlostí a počtu stop
  • MiniDisky
  • Mikrokazety

Více podrobných informací o podporovaných nosičích najdete zde

Je možné zvukový záznam vyčistit?

Ano, audio záznam lze vyčistit a restaurovat – odstranit šum a praskání, optimalizovat hlasitost, převrátit, upravit rychlost či vyvážení kanálů.

Na co ukládáte audio záznam?

Záznam můžeme uložit na:

  • CD
  • Archivační CD s prodlouženou dobou životnosti dat
  • Externí USB flash disk ve formátu MP3 souborů (případně v jiném formátu)
  • Webový server ve formátu MP3 souborů ke stažení po Internetu

Všechny možnosti lze libovolně kombinovat a zvolit tak i více variant

Jaké video nosiče převádíte?

Rádi Vám převedeme všechny obrazové nosiče, které se běžně používaly:

  • VHS kazety včetně pokročilejších S-VHS
  • VHS-C menší kazety včetně pokročilejších S-VHS-C
  • Video8 / Hi8 / Digital8 / MiniDV kazety určené do videokamer
  • 8mm kotoučové filmy

Více podrobných informací o podporovaných nosičích najdete zde

Je možné video záznam vyčistit?

Ano, video záznam lze vyčistit a restaurovat. U zvuku umíme odstranit šum a praskání, optimalizovat hlasitost, převrátit, upravit rychlost či vyvážení kanálů. Obraz lze stabilizovat, eliminovat zrnění, upravit vyvážení barev a odstranit prázdné či poškozené části.

Na co ukládáte video záznam?

Záznam můžeme uložit na:

  • DVD
  • Archivační DVD s prodlouženou dobou životnosti dat
  • DataTresorDisk DVD s životností dat 160 let
  • Externí USB flash disk ve formátu AVI/MPG souborů (případně v jiném formátu)
  • Webový server ve formátu AVI/MPG souborů ke stažení po Internetu

Všechny možnosti lze libovolně kombinovat a zvolit tak i více variant

Jak velkou kapacitu externího flash disku zvolit?

Každá hodina video záznamu zabere asi 4GB dat. Flash disk můžete dodat buďto svůj nebo jsme schopni obstarat nový v patřičné kapacitě.

Jaká je kapacita DVD nosičů?

Na 1 nosič DVD lze uložit maximálně 2 hodiny video záznamu ve standardním VIDEO_TS formátu nebo případně 4,7 GB dat.

Jak nosiče před odesláním zabalit?

Aby se nosiče při přepravě Vaše cenné nosiče nepoškodily, je třeba je důkladně zabalit. Doporučujeme použít dostatečně velkou krabici nebo bezpečnostní bublinkovou obálku a volný prostor ještě vyplnit. Nevhodné jsou obyčejné papírové obálky či volně ložené kazety.

Ať už budete kazety posílat poštovním přepravcem nebo přes pobočku, vždy se musí jednat o celistvou zásilku nikoli volnou sadu kazet.

Nezapomeňte ještě před zabalení přidat do zásilky číslo objednávky, které jste obdrželi po jejím vyplnění.

Musím mít pro předání zásilky na pobočce nebo kurýrovi vytisknutý štítek?

Nemusíte. Při osobním předání zásilky na pobočce si její obsluha sama vytiskne patřičný štítek a zásilku jím opatří. Stejně tak kurýr bude mít k dispozici vlastní štítek, který na zásilku nalepí.

Mohu sledovat průběh doručování zásilky

Ano můžete. Všichni námi využívaní dopravci poskytují sledovací kódy, pomocí nichž můžete dohledat aktuální stav a polohu zásilky.

Požadujete před zpracováním zaplacení zálohy?

Nepožadujeme, celková částka se hradí až po dokončení převodu kartou

Pouze u více rozsáhlých objednávek se individuálně domlouváme na zaplacení zálohy předem.

Jak za převod zaplatím?

Za převod nosičů se vždy platí až po jeho dokončení. V objednávce si můžete zvolit, zda zaplatíte převodem na bankovní účet, dobírkou přepravci nebo v hotovosti při osobním vyzvednutí na pobočce.

Skenujete diapozitivy a fotografie?

Tuto službu již bohužel nenabízíme.

Jak na to?

  • 1. Nejprve vyplňte objednávku

    Nosiče nelze bez vystavení objednávky převést. Toto platí nejen pro doručení poštou, ale i pro osobní předání. Ve formuláři se volí veškeré parametry převodu, způsob podání a doručení a forma platby za převod.

    Objednat převod

  • 2. Přidělené číslo objednávky přiložte
    k nosičům

    Číslo může být vytisknuté anebo jen ručně napsané na dostatečně velkém papíře. Podle tohoto čísla pak objednávku rozeznáme a zpracujeme podle vyplněného formuláře.

  • 3. Vše dobře zabalte

    Dopučujeme nepoškozenou krabici, pevnou obálku nebo podobný obal, aby při přepravě nedošlo k žádné újmě nosičů.

  • 4. Celou zásilku nám
    co nejdříve doručte

    Poštou

    Odešlete zásilku na naši adresu.

    Přepravcem PPL

    Stačí jen vše důkladně zabalit, přepravce Vás zkontaktuje sám a celou zásilku si odveze přímo z Vaší adresy.

    Osobně na pobočku

    Můžete využít sítě poboček a zabalené nosiče přinést na jednu z nich, seznam všech poboček najdete v sekci Kontakty. Vždy je však třeba mít předem vyplněnou objednávku, kde si zvolíte Vaši nejbližší pobočku.
    Objednat převod

  • 5. Vyčkejte na zpracování záznamu

    Tento průběh trvá obvykle 1 až 4 týdny podle rozsahu objednávky a aktuálního vytížení, u objednávek menšího rozsahu lze po dohodě provést expresní převod přednostně za poplatek.
    O celém průběhu objednávky a o jejím dokončení budete vždy informováni emailem.

  • 6. Užijte si převedené vzpomínky

    Po dokončení převodu dopravíme zpracovanou zásilku k Vám.

    Poštou

    zásilku Vám odešleme poštou, cenu za převod uhradíte dobírkou nebo bankovním převodem.

    Přepravcem PPL

    zásilku odešleme přes PPL na dobírku nebo po přijetí platby bankovním převodem.

    Osobně na pobočce

    zásilku si vyzvednete osobně na jedné z našich poboček a cenu zaplatíte v hotovosti.

Napište nám

Kontakt_faq_paticka